Art of Business

Art of Business

Uw aankoop telt!

Claudia Sträter en business looks, dat is zonder twijfel een match. Een match die ook nog eens een sympathieke bijdrage levert aan het goede doel. Met elke aankoop uit de Art of Business collectie steunt u de stichting Dress for Success. Per verkocht item tussen 13 en 29 januari 2017 doneert Claudia Sträter €5 in de vorm van business outfits, bestaande uit een blazer, een pantalon en een blouse. Met deze zakelijke outfits, met een winkelwaarde van €500, kunnen werkzoekenden met een beperkt inkomen succesvol solliciteren.

Dress for Success

De Nederlandse vrijwilligersorganisatie Dress for Success voorziet werkzoekenden met een beperkt budget van gepaste outfits om succesvol te solliciteren. Inmiddels maakt de stichting deel uit van een wereldwijd netwerk van 145 vestigingen in maar liefst 21 landen. Leading lady van de vestiging in Amsterdam is Corina Koekenbier: “Mensen komen hier vaak binnen met hangende schouders en gaan met de juiste kleding heel powerful terug naar buiten”, zegt ze hierover.

Duurzaam ondernemen

Maatschappelijke betrokkenheid vormt voor Claudia Sträter een belangrijk onderdeel van duurzaam ondernemen. Als modebedrijf willen we een goede omgeving creëren voor de mensen in onze organisatie maar ook voor de wereld om ons heen. Dit is uiteraard een on going process maar dat mag ons niet ontmoedigen. Integendeel. Het geeft ons nieuwe energie om samen met u een extra stap op dit boeiende pad te gaan! Benieuwd naar het hele MVO-verhaal? U ontdekt onze andere duurzame initiatieven hier.

Gerelateerde Artikelen
Focus op verantwoorde en gecertificeerde mohair

Aangezien er steeds meer vragen komen over ons beleid wat betreft mohair, hierbij onze toelichting:

We willen graag transparant zijn over ons MVO-beleid. We gebruiken verschillende dierlijke materialen in de collecties, waaronder mohair. Dit haar is afkomstig van de angorageit. In 2018 bestond de collectie uit 0,16% mohair, voornamelijk verwerkt in knitwear.

Lees meer
Claudia Sträter loves Anna Drijver

De succesvolle merkcampagne EMPOWERED BY Claudia Sträter, met in de hoofdrol actrice Anna Drijver, krijgt een winters vervolg. Met de campagne EMPOWERED BY Claudia Sträter, die in februari van dit jaar werd gelanceerd, laat het modemerk zien hoe sterk en relevant de collectie is voor de krachtige, zelfbewuste vrouw.

Lees meer
Fashion Revolution Week 2019

Tijdens Fashion Revolution Week wordt aandacht gevraagd voor de arbeidsomstandigheden in de textielindustrie. Concrete aanleiding voor dit initiatief was de ramp bij Rana Plaza in Bangladesh in 2013. Het doel van Fashion Revolution Week is aandacht vragen voor en geven aan de makers van onze kleding en bewustzijn te creëren bij de consument met de terugkerende vraag Who Made My Clothes?

Lees meer